Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Wisznice

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. wymiaru podatku i opłat lokalnych

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Wisznice Rynek 35 21-580 Wisznice
Data ogłoszenia
2023-01-16
Termin składania dokumentów
2023-01-30
Wymagane wykształcenie

wykszatałcenie wyższe

Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. Wymagania konieczne (niezbędne do podjęcia pracy na danym stanowisku):
  2. Wykształcenie wyższe.
  3. Znajomość przepisów prawa z ustaw: o finansach publicznych, ordynacja podatkowa,
     o odpowiedzialności za  naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
    o rachunkowości, o podatku rolnym, o podatku od środków transportowych, o opłacie skarbowej, o podatkach i opłatach lokalnych, o postępowaniu egzekucyjnym
    w administracji oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw.
  4. Znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu biurowego (edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, poczta, generatory wniosków aplikacyjnych i płatniczych, nowoczesnych środków łączności).
  5. Posiadanie obywatelstwa polskiego (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530)
  6. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  7. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  8. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
Zakres obowiązków
  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

 

     1.Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób

         fizycznych.

  1. Prowadzenie ewidencji, naliczanie podatków i opłat lokalnych.
  2. Wymiar podatku na podstawie danych wynikających z ewidencji gruntów i budynków

         oraz złożonych przez podatników informacji i deklaracji.

  1. Kontrola rzetelności informacji podanych przez podatników w deklaracjach.
  2. Aktualizacja ewidencji podatników na podstawie informacji przekazywanych ze

         Starostwa Powiatowego w Białej Podlaskiej.

  1. Wprowadzanie korekt w wymiarze podatku związanych z nabyciem lub zbyciem

          nieruchomości albo ze zmianami w klasyfikacji gruntów.

  1. Załatwianie interesantów w sprawach dotyczących wymiaru podatku oraz wydawanie

         zaświadczeń i informacji a także  załatwianie odwołań.

  1. Przekazywanie inkasentom decyzji o wymiarze podatków od osób fizycznych.
  2. Prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów oraz ich miesięczne uzgadnianie.
  3. Wydawanie decyzji zmieniających wymiar podatków.
  4. Ustalanie podatników, na których przepisy prawa podatkowego nakładają obowiązek

          złożenia wykazu nieruchomości.

  1. Załatwianie wniosków w zakresie ulg z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych oraz

          wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, wydawanie decyzji oraz załatwianie odwołań

          w tych sprawach.

  1. Sporządzanie sprawozdań kwartalnych dotyczących skutków udzielonych przez Gminę ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, zaniechania poboru podatków i opłat stanowiących dochód Gminy.
  2. Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie wydawania postanowień dotyczących

           umorzenia, rozłożenia na raty podatków i opłat oraz odsetek za zwłokę przez

           podatników w Urzędzie Skarbowym, a stanowiącym dochód Gminy.

  1. Rozliczanie zaległości w podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości od osób

            prawnych.

  1. Prowadzenie całości spraw dotyczących podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych oraz współpraca ze Starostwem Powiatowym w Białej 

            Podlaskiej  w tym zakresie.

  1. Prowadzenie spraw z ustawy o pomocy publicznej wynikających z obowiązków

            na danym stanowisku.

  1. Prowadzenie spraw związanych z podatkiem akcyzowym.
  2. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta lub Skarbnika Gminy.

    20. Zastępowanie w razie urlopu lub nieobecności pracownika ds. wymiaru podatku i opłat          lokalnych oraz częściowo pracownika ds. księgowości podatkowej.  

Wymagane dokumenty
  • list motywacyjny,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • kserokopie dokumentów (dyplomów, świadectw) potwierdzających wykształcenie,
  • kserokopie innych dokumentów potwierdzających umiejętności i staż pracy (kursy, szkolenia, świadectwa pracy itp.),
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530)
  • oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu
    za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • kopia dokumentu poświadczającego niepełnosprawność (jeżeli dotyczy),
  • oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
  • oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze,
  • kserokopie dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego),
  • Oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w procesie rekrutacji na stanowisko Podinspektor ds. wymiaru podatku i opłat lokalnych, prowadzonej przez Urząd Gminy Wisznice, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530). Jednocześnie oświadczam, że przekazuję moje dane osobowe całkowicie dobrowolnie. Oświadczam ponadto, że zostałem/am poinformowany/a o przysługującym mi prawie dostępu do treści tych danych i możliwości ich poprawiania, a także o prawie wycofania zgody na przetwarzanie tych danych w każdym czasie”.

Wymagane dokumenty winny być własnoręcznie podpisane. Kserokopie dokumentów winny być opatrzone na każdej stronie klauzulą o następującej treści: „Oświadczam,
że niniejszy dokument jest zgodny z oryginałem”
wraz z datą i podpisem.

Warunki pracy

Praca w budynku Urzędu Gminy Wisznice. Budynek wyposażony w windę dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku ciągi komunikacyjne
o odpowiednich szerokościach, umożliwiających poruszanie się wózkiem inwalidzkim.
Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, obsługa urządzeń biurowych. Bezpieczne warunki na stanowisku pracy. Stanowisko pracy związane jest
z obsługą klientów zewnętrznych, prowadzeniem rozmów telefonicznych, przemieszczaniem się wewnątrz budynku.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Wisznice
    w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie o naborze nie przekroczył 6%.
Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Urzędzie Gminy Wisznice lub pocztą na adres: Urząd Gminy Wisznice, ul. Rynek 35, 21-580 Wisznice z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektor ds. wymiaru podatku i opłat lokalnych w terminie do 30 stycznia 2023 r. do godz. 12.00”.                                                                                                                                                                 

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Wisznice po tym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy).

Uwagi

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o  ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. informuję, iż:

  • administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Wójt Gminy Wisznice z siedzibą w 21-580 Wisznice przy ulicy Rynek 35.
  • kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – gmina@wisznice.pl
  • Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  • Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 2 lit. a RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych będą wyłącznie podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  • Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
  • Mają Państwo prawo do:

- dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopi,

- sprostowania (poprawienia) swoich danych osobowych,

- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

- prawo do usunięcia danych osobowych,

- wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa  

  • Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
  • Przetwarzanie Pani/Pana danych nie wiąże się z zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym z profilowaniem

 

UWAGA                                                                                                                                                                                              
- Niekompletne oferty, nie spełniające wymagań niezbędnych określonych w ogłoszeniu, w tym zawierające niewłaściwą treść oświadczeń, a także dostarczone po wyznaczonym terminie, nie będą rozpatrywane.                  – wszystkie dokumenty wchodzące w skład aplikacji powinny być w języku polskim lub zawierać tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Jerzy Wej
Dodano do BIP dnia 16-01-2023 13:07:31