Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Wisznice

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Inwestycji, Budownictwa i Mienia Gminnego
Adres komórki
ul. Rynek 35 21-580 Wisznice
Telefon
(83) 378 20 33
(83) 378 21 02
Fax
(83) 378 20 39

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. mienia gminnego i rolnictwa
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 208

Obowiązki:
  1. Prowadzenie i aktualizacja ewidencji gruntów, budynków, budowli, urządzeń trwale związanych z gruntami i lokali stanowiących własność Gminy oraz przekazywanie Skarbnikowi informacji o zmianach zachodzacych w mieniu gminnym
  2. Opracowywanie informacji o stanie mienia gminnego
  3. Tworzenie zasobów gruntów gminnych na cele zabudowy.
  4. Prowadzenie postępowania oraz przygotowywanie projektów uchwał organów gminy w przedmiocie gospodarki nieruchomościami polegającej na:
    • nabyciu, zbyciu i obciążeniu nieruchomości gruntowych, budynków, budowli, urządzeń trwale związanych z gruntem oraz lokali mieszkalnych
    • oddanie gruntów gminnych w dzierżawę lub najem
    • regulowaniu stanu prawnego określonej nieruchomości a w szczególności przygotowywanie projektów oraz realizacji w ramach określonych ustawami i statutem gminy
    • podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości gminnych przeznaczonych do sprzedaży lub obciążenie innych prawem rzeczowym
    • przeprowadzanie przetargów na sprzedaż lub obciążanie nieruchomości gminnych prawami rzeczowymi zgodnie z przepisami szczególnymi
    • wnioskowanie o dokonanie zapisów lub zmiany w zapisach ksiąg wieczystych ujawniających stan prawny nieruchomości
  5. Prowadzenie postepowań w zakresie scalania i wymiany gruntów w zakresie stanowiacym zadania organów gminy.
  6. Prowadzenie rejestrów ewidencji budynków, placów, użytków rolnych i ogrodów działkowych.
  7. Zawieranie umów najmu i dzierzawy na nieruchomości będące w zasobach mienia gminnego.
  8. Wystawianie upomnień, prowadzenie egzekucji administracyjnej,
  9. Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, łowiectwa, rybołóstwa i ochrony zwierząt.
  10. Przyjmowanie i przekazywanie Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej zgłoszeń o podejrzeniu zachorowania zwierząt na chorobę zakaźną
  11. Wykonywanie zadań w zakresie melioracji użytków rolnych w oparciu o ustawę \"Prawo wodne\"

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. budownictwa, rozliczeń i inwestycji
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 209

Obowiązki:
  1. Opracowywanie kosztorysów inwestorskich dla potrzeb przetargowych oraz szacowanie kosztów robót i remontów
  2. Współudział w rozliczaniu, odbieraniu inwestycji i remontów gminnych
  3. Udział w komisjach przetargowych i współudział w przygotowaniu przetargów
  4. Współudział w rozliczaniu z pozyskiwanych funduszy i sprawozdawczość w tym zakresie
  5. Sprawdzanie i odbiór pod względem merytorycznym projektów technicznych obiektów budowlanych zlecanych przez gminę
  6. Dokonywanie odbiorów przy rozliczaniu ulg podatkowych dla rolników
  7. Pełnienie obowiązków osoby niższego dozoru ruchu kopalni kruszywa naturalnego na terenie gminy Wisznice
  8. Wykonywanie zadań z zakresu ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie
  9. Prowadzenie spraw w zakresie ochrony zabytków
  10. Prowadzenie zaopatrzenia materiałowego do prowadzenia prac inwestycyjno - remontowych oraz ich rozliczanie
  11. Przygotowywanie kosztorysów inwestorskich na planowane roboty remontowe

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Referatu Inwestycji, Budownictwa i Mienia Gminnego
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 208

Obowiązki:
  1. Planowanie i organizacja pracy w referacie
  2. Dokonywanie propozycji podziału czynności oraz wnioskowanie w sprawach zatrudniania i awansowania pracowników oraz dokonywanie okresowych ocen
  3. Nadzór nad terminowym i prawidłowym pod względem merytorycznym oraz formalno - prawnym załatwianiem spraw objętych zakresem zadań i obowiązków podległych pracowników
  4. Wykonywanie zadań Gminy określonych w przepisach o planowaniu przestrzennym
  5. Sporządzanie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i projektów tyvh planów
  6. Udostępnianie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektu tego planu do publicznego wglądu i popularyzację jego treści
  7. Ocena potrzeb, określenie wytycznych programowo - przestrzennych, zlecanie wykonywania analiz i opinii, nadzór, koordynacja prac przygotowawczych oraz uzgadnianie i negocjacj w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, oceny zmiany w tych planach
  8. Przygotowywanie i realizacja uchwał Rady Gminy w sprawie zatwierdzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany oraz źródeł pokrycia zobowiązań wynikających z jego uchwalenia lub zmiany, przekazywanie kopii uchwalonych planów wojewodzie, staroście i marszałkowi województwa
  9. Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenów dotyczących inwestycji lokalnych oraz innych zgodnie z ustawą o zagospodarowaniu przestrzennym
  10. Sprawowanie nadzowu urbanistycznego - architektonicznego nad inwestycjami i robotami remontowymi prowadzonymi przez gminę, wydawanie opinii oraz dokonywanie uzgodnień z organami nadzoru budowlanego w powyższym zakresie
  11. Prowadzenie postępowania w prawie wydawania podmiotom innym niżgminne jednoski organizacyjne zezwolenia na prowadzenie działalności polegającej na usuwanie, unieszkodliwianiu odpadów komunalnych
  12. Pełnienie funkcji inwestora bezpośredniego w zadaniach inwestycyjnych i remontowych obejmujących roboty budowlane i prace projektowo - kosztorysowe objętych planem budżetu gminy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor ds. zamówień publicznych i drogownictwa
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 208

Obowiązki:
  1. Prowadzenie zadań z zakresu ustawy Prawo Zamówień Publicznych
    a w szczególności:

 1/w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych proponowanie zastosowania odpowiedniego trybu postępowania, w zależności od charakteru i wartości zamówienia,

 2/opracowywanie ogłoszeń o przetargach i ich zamieszczanie w Biuletynie Zamówień Publicznych, na stronie BiP oraz zamieszczanie na tablicy ogłoszeń w  siedzibie zamawiającego,

3/przygotowywanie, przeprowadzanie i dokumentowanie postępowań
w sprawach zamówień publicznych, w tym opiniowanie wniosków, sporządzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami,

4/udzielanie merytorycznej pomocy i współpraca z pracownikami Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych i aktów wykonawczych,

5/prowadzenie sprawozdawczości z postępowań w sprawach zamówień publicznych,

6/organizowanie, prowadzenie i dokumentowanie prac komisji przetargowej,

7/sporządzanie ogłoszeń o wyborze oferty oraz ich wysyłanie do wszystkich wykonawców biorących udział w przetargu,

8/przestrzeganie terminów zwrotu wadium,

9/prowadzenie rejestru ogólnego zamówień publicznych,

 

  1. Wykonywanie zadań Gminy określonych w przepisach o drogach publicznych
    w tym:

1/prowadzenie ewidencji dróg gminnych,

2/ współpraca z referatem finansowym w zakresie terminowej realizacji rachunków i faktur,

3/utrzymanie /letnie zimowe/ dróg gminnych i mostów,

4/prowadzenie spraw związanych z inwestycjami i remontami dotyczącymi budowy, modernizacji i utrzymaniem dróg lokalnych i gminnych, ulic, mostów i placów oraz organizacji ruchu drogowego,

5/wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego na drogach lokalnych i gminnych,

6/współpraca z zarządcami dróg znajdujących się na terenie Gminy w zakresie utrzymania remontów, zimowego utrzymania i prawidłowego oznakowania będących w zarządzie innych zarządców,

7/kontrola i ocena stanu nawierzchni ulic i chodników, stanu oznakowania poziomego i pionowego oraz zapewnienie oznaczenia nazw ulic,

8/prowadzenie spraw związanych z oświetleniem dróg na terenie Gminy,

9/dbanie i nadzór nad świadczeniem usług w zakresie budowy, bieżącego utrzymania. Remontów i modernizacji dróg,

10/współpraca z przewoźnikami w zakresie komunikacji samochodowej w tym wnioskowanie rozwiązań komunikacyjnych budowy i remontu zadaszeń przystankowych oraz utrzymanie ładu, czystości i porządku na przystankach.

  1. Realizowanie zadań wynikających z wyodrębnienia w budżecie Gminy środków stanowiących fundusz sołecki na podstawie ustawy o funduszu sołeckim:

1/z każdym rokiem dokonać rozeznania i oceny uchwał zebrań wiejskich
o przeznaczeniu środków finansowych na działania wynikające z zakresu zajmowanego stanowiska pracy,

2/dokonując zakupów lub wykonując usługę przestrzegać ustawy Prawo zamówień publicznych,  

3/zawierać umowy bądź składać zamówienia na zakup lub usługę zgodnie
z uchwałą,

4/potwierdzać merytorycznie o wydatkowaniu środków funduszu sołeckiego.    

  1. Prowadzenie postępowań dotyczących wydawania zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów oraz wymierzanie kar za ich samowolne wycięcie a także wydawanie decyzji na wycinkę w pasie dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych na wniosek właściwego zarządcy.
  1. Prowadzenie spraw związanych z uznaniem tworu przyrody ożywionej
    i nieożywionej za pomnik przyrody oraz sprawowanie opieki nad pomnikami przyrody.
  1. Wykonywać inne czynności zlecone przez Wójta Gminy lub Kierownika referatu.       

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Wej Jerzy
Data wytworzenia informacji:
2011-01-18
Osoba wprowadzająca informację:
Wej Jerzy
Dodano do BIP dnia:
2016-02-14