Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Wisznice

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Finansowy
Adres komórki
ul. Rynek 35 21-580 Wisznice
Telefon
(83) 378 15 63
(83) 378 21 02
Fax
(83) 378 20 39
Email


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. księgowości oświaty
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 206

Obowiązki:
  1. Prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczenia społecznego:
    • sporządzanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz wyrejestrowań z ubezpieczeń
    • sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniwych ZUS wraz z załacznikami
    • sporządzanie raportów miesięcznych dla osoby ubezpieczonej
    • sporządzanie dokumentacji na wypłatę zasiłków z ubezpieczenia społecznego
  2. Naliczanie i rozliczanie podatku dochodowego
  3. Sporządzanie list płaci prowadzeniekart wynagrodzeń Urzędu Gminy i jednostek oświatowych
  4. Sporządzanie sprawozdań statystycznych z zatrudnienia i wynagrodzeń Urzędu Gminy i jednostek oświatowych
  5. Sporządzanie przelewów
  6. Prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów placówek oświatowych oraz sprawozdawczośćw tym zakresie
  7. Rozliczanie wpłat z tytułu odpłatności za wyżywienie oraz sprawdzanie rachunkowe kwitariuszy na wpłaty do banku
  8. Prowadzenie ksiąg inwentarzowych i środków trwałych oraz środków trwałych w używaniu w zakresie jednostek oświatowych

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. księgowości budżetowej
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pokój 204

Obowiązki:

  

  • prowadzenie ewidencji księgowej,
  • dekretowanie dokumentów księgowych,
  • prowadzenie ewidencji i księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • prowadzenie ewidencji i księgowości Gminy jako organu,
  • prowadzenie ewidencji i księgowości Urzędu Gminy,
  • sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem rachunkowym, kwalifikowanie co do zgodności z wydatkami budżetowymi,
  • powadzenie ewidencji środków trwałych i naliczanie umorzeń środków trwałych
  • terminowe, rzetelne i zgodne z przepisami sporządzanie sprawozdań i bilansów Urzędu Gminy,
  • sporządzanie wydruków z księgowości zgodnie z zarządzeniem z wykazu ksiąg rachunkowych,
  • rozliczanie kosztów podróży służbowych krajowych i zagranicznych pracowników,
  • zapewnienie właściwej realizacji budżetu Gminy, w tym stała kontrola przestrzegania dyscypliny budżetowej oraz sygnalizowanie Wójtowi konieczności wprowadzania w budżecie Gminy,
  • sporządzanie sprawozdań z wykonania budżet oraz okresowych informacji o przebiegu wykonania budżetu,
  • zapewnienie właściwego obiegu dokumentów księgowych,
  • nadzorowanie właściwego wykorzystania i rozliczania dotacji udzielonych z budżetu państwa,
  • sporządzanie deklaracji zbiorczych podatku VAT i przekazywanie do Urzędu Skarbowego,
  • rozliczanie podatku VAT,
  • wykonywanie przelewów bankowych,
  • wykonywanie zadań zleconych przez Wójta Gminy i Skarbnika Gminy.

 


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. księgowości podatkowej
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 105

Obowiązki:
  1. Przestrzeganie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych, należyte przechowywanie i zabezpieczanie tych dokumentów, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdańfinansowych
  2. Prowadzenie rachunkowości w zakresie podatków i opłat lokalnych
  3. Czuwanie nad terminową realizacją należności z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz bezzwłoczne i terminowe wdrażanie środków egzekucji w stosunku do osób fizycznych i prawnych zalegających z płatnością zobowiązań podatkowych
  4. Ustalanie stawek wynagrodzenia prowizyjnego sołtysów za inkaso podatków i opłat lokalnych zgodnie z uchwałą Rady Gminy Wisznice oraz sporządzanie list płac z tego tytułu
  5. Przyjmowanie podań z zakresu umarzania zaległości podatkowych, odroczeń, rozkładania na raty oraz umarzania odsetek za zwłokę i przekazywanie Wójtowi Gminy celem rozpatrzenia a następnie sporządzenia decyzji i dostarczenie jej wnioskodawcy zgodnie z terminem zgodnym z KPA
  6. Wydawanie zaświadczeń o zaleganiu lub niezaleganiu w płatności podatków i opłat lokalnych
  7. Wydawanie pokwitowań na pobór gotówki z tytułu podatków i opłat lokalnych
  8. Dokonywanie w ustalonych terminach uzgodnień w zakresie przypisów i odpisów z Inspektorem ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz Inspektorem ds. księgowości budżetowej
  9. Dokonywanie uzgodnień wpłat ze Skarbnikiem Gminy lub Inspektorem ds.księgowości budżetowej
  10. Opracowywanie i dostarczanie Skarbnikowi Gminy danych i informacji z zakresu swojego działania

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. księgowości oświaty
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 206

Obowiązki:
  1. Prowadzenie księgowości jednostek oświatowych tj. Gimnazjum, szkół podstawowych i stołówki szkolnej
  2. Księgowanie dochodów własnych i wydatków gromadzonych na rachunku dochodów własnych - żywienie w stołówce szkolnej
  3. Księgowanie zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
  4. Sprawdzanie rachunków pod względem formalno - rachunkowym i dekretowanie
  5. Sprzwdzanie list płac pod względem formalno rachunkowym i dekretowanie
  6. Sporządzanie sprawozdań z wydatków i dochodów oraz sprawozdań statystycznych
  7. Prowadzenie kart wydatków, kart analitycznych oraz dzienników
  8. Rozliczanie inwentaryzacji w zakresie jednostek oświatowych
  9. Prowadzenie środków trwałych i naliczanie umorzeń środków trwałych
  10. Pomoc w sporządzaniu planów finansowych dyrektorom szkół oraz sprawdzanie tych planów pod względem ich zasadności
  11. Przygotowywanie informacji i projektów uchwał w zakresie zajmowanego stanowiska pracy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 105

Obowiązki:
  1. Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych
  2. Obsługa interesantów w sprawach dotyczących wymiaru podatków oraz wydawanie zaświadczeń i obsługa odwołań
  3. Prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów oraz ich miesięczne uzgadnianie
  4. Bieżące dokonywanie zmian w ewidencji prowadzonej w formie elektronicznej na podstawie zawiadomień o zmianach otrzymanych z wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości
  5. Wydawanie decyzji zmieniających wymiar podatku czyli decyzji o odpowiedzialności podatkowej osób trzecich
  6. Ustalanie podatników, na których przepisy prawa podatkowego nakładają obowiązek złożenia wykazu nieruchomości
  7. Przyjmowanie i obsługa podań w zakresie ulg z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych i żołnierskich oraz wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, wydawanie decyzji oraz obsługa odwołań w tych spawach
  8. Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie wydawania postanowień dotyczących umorzenia, rozłożenia na raty podatków i opłat oraz odsetek za zwłokę przez podatników w Urzędzie Skarbowym, a stanowiącym dochód gminy
  9. Rozliczanie zaległości w podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości od osób fizycznych
  10. Prowadzenie całości spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 105

Obowiązki:
  1. Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych
  2. Obsługa interesantów w sprawach dotyczących wymiaru podatków oraz wydawanie zaświadczeń i obsługa odwołań
  3. Prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów oraz ich miesięczne uzgadnianie
  4. Bieżące dokonywanie zmian w ewidencji prowadzonej w formie elektronicznej na podstawie zawiadomień o zmianach otrzymanych z wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości
  5. Wydawanie decyzji zmieniających wymiar podatku czyli decyzji o odpowiedzialności podatkowej osób trzecich
  6. Ustalanie podatników, na których przepisy prawa podatkowego nakładają obowiązek złożenia wykazu nieruchomości
  7. Przyjmowanie i obsługa podań w zakresie ulg z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych i żołnierskich oraz wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, wydawanie decyzji oraz obsługa odwołań w tych spawach
  8. Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie wydawania postanowień dotyczących umorzenia, rozłożenia na raty podatków i opłat oraz odsetek za zwłokę przez podatników w Urzędzie Skarbowym, a stanowiącym dochód gminy
  9. Przygotowywanie projektu planu dochodu z podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych
  10. Rozliczanie zaległości w podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości od osób prawnych
  11. Prowadzenie całości spraw dotyczących podatków od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych - deklaracje, decyzje, upomnienia, tytuły i ewidencja

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 105

Obowiązki:
  1. Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych
  2. Obsługa interesantów w sprawach dotyczących wymiaru podatków oraz wydawanie zaświadczeń i obsługa odwołań
  3. Prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów oraz ich miesięczne uzgadnianie
  4. Bieżące dokonywanie zmian w ewidencji prowadzonej w formie elektronicznej na podstawie zawiadomień o zmianach otrzymanych z wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości
  5. Wydawanie decyzji zmieniających wymiar podatku czyli decyzji o odpowiedzialności podatkowej osób trzecich
  6. Ustalanie podatników, na których przepisy prawa podatkowego nakładają obowiązek złożenia wykazu nieruchomości
  7. Przyjmowanie i obsługa podań w zakresie ulg z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych i żołnierskich oraz wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, wydawanie decyzji oraz obsługa odwołań w tych spawach
  8. Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie wydawania postanowień dotyczących umorzenia, rozłożenia na raty podatków i opłat oraz odsetek za zwłokę przez podatników w Urzędzie Skarbowym, a stanowiącym dochód gminy
  9. Przygotowywanie projektu planu dochodu z podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych
  10. Rozliczanie zaległości w podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości od osób prawnych
  11. Prowadzenie całości spraw dotyczących podatków od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych - deklaracje, decyzje, upomnienia, tytuły i ewidencja

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Wej Jerzy
Data wytworzenia informacji:
2011-01-18
Osoba wprowadzająca informację:
Wej Jerzy
Dodano do BIP dnia:
2016-02-14