Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
Pokój 201
- Przygotowywanie i merytoryczna obsługa sesji oraz posiedzeń komisji stałych i doraźnych w tym dostarczanie radnym zawiadomień o zwołaniu posiedzeń oraz niezbędnych materiałów związanych z przedmiotem obrad
- Przygotowywanie projektów planów sesji Rady Gminy
- Podanie do publicznej wiadomości terminu sesji i miejscu obrad oraz przygotowanie lokalu do obrad sesji
- Sporządzanie protokołów z obrad sesji i posiedzeń komisji
- Opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy wnioskowanych przez Przewodniczącego Rady, Komisje i Radnych
- Przekazywanie interpelacji i zapytań radnych do załatwiania poszczególnym jednostkom i komórkom organizacyjnym pod nadzorem organu wykonawczego
- Nadzór nad terminowym udzielaniem odpowiedzi radnym na ich interpelacje i wnioski zgłaszane w czasie sesji i w okresie międzysesyjnym
- Organizowanie załatwiania skarg i wniosków należących do właściwości Rady Gminy
- Prowadzenie rejestru uchwał i innych postanowień oraz rejestru interpelacji i wniosków
- Przesyłanie aktów prawa miejscowego stanowionych przez Radę Gminy do publikacji w Dzienniku Województwa Lubelskiego
- Przechowywanie i wstępna analiza na potrzeby Przewodniczącego Rady Gminy oświadczeń majątkowych składanych przez radnych
- Udzielanie informacji publicznej oraz wykonywanie obowiązków administratora Biuletynu Informacji Publicznej
- Promocja Gminy polega w szczególności na kreowaniu pozytywnego wizerunku Gminy na szczeblu lokalnym i ponadlokalnym,
- współpraca ze środkami masowego przekazu w zakresie promocji,
- przygotowywanie komunikatów i informacji o działaniach samorządu, a także folderów i wizytówek Gminy,
-
wykonywanie zadań wynikających z ustawy odraczającej zmiany w systemie publicznego transportuzbiorowego - organizacja dowozu dzieci do szkół w swietle nowego prawa oswiatowego
1. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Wisznice zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,
1) obsługa systemu informatycznego odbioru odpadów komunalnych, w tym prowadzenie ewidencji opłat za gospodarowanie odpadami,
2) stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi,
3) terminowa egzekucja należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami,
4) bieżąca aktualizacja deklaracji,
5) prowadzenie urządzeń finansowo – księgowych dla opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i comiesięczne uzgadnianie wpłat z księgowością budżetową,
6) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów,
7) przygotowywanie postanowień i decyzji administracyjnych z zakresu gospodarki odpadami,
8) prowadzenie postępowań w zakresie udzielania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
9) przygotowywanie dokumentów przetargowych, a tym specyfikacji istotnych warunków zamówienia na odbiór odpadów,
10) planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska w zakresie odpadami,
11) prowadzenie kampanii edukacyjno – informacyjnej wśród mieszkańców,
12) organizowanie na terenie Gminy akcji „sprzątanie świata”,
13) nadzór nad utrzymaniem czystości na terenie Gminy,
14) sporządzanie sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
2.Prowadzenie spraw ochrony zwierząt w tym opieki nad bezdomnymi zwierzętami i przeciwdziałanie bezdomności zwierząt;
1) przygotowanie projektu uchwały w sprawie opracowania programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt,
2) uzgadnianie projektu uchwały z Powiatowym lekarzem Weterynarii i obwodami łowieckimi,
3) poszukiwania nowych właścicieli dla bezdomnych zwierząt,
4) prowadzenie akcji edukacyjnej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, mającej na celu mającej na celu kształtowanie właściwych postaw w zakresie opieki nad zwierzętami i walki z bezdomnością,
5) przygotowywanie projektów umów z lekarzami weterynarii na usługi weterynaryjne,
6) prowadzenie procedury odebrania właścicielowi zwierzęcia zaniedbywanego lub okrutnie traktowanego.
3. Udzielanie informacji dot. funkcjonowania Urzędu oraz kierowanie klientów do pracowników kompetentnych do załatwienia.
4. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta bądź Sekretarza Gminy.
Pokój 102
II. Zakres czynności na stanowisku pracy:
- Do zakresu obsługi sekretariatu należy w szczególności:
1/przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu zgodnie z dyspozycją Wójta lub Sekretarza oraz prowadzenie jej ewidencji,
2/prowadzenie ogólnych dzienników pism wpływających i wychodzących,
3/nadawanie przesyłek do wysłania w siedzibie operatora pocztowego oraz odbiór przesyłek nadesłanych,
4/przyjmowanie pism sądowych, komorniczych i z Urzędu Skarbowego nadsyłanych w celu ogłoszenia, prowadzenie ich ewidencji, umieszczanie na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz terminowe ich odsyłanie z informacją, w jakim okresie były wywieszone,
5/prenumerata czasopism i zaopatrywanie Urzędu w wydawnictwa specjalistyczne,
6/przygotowywanie pomieszczeń, organizacja i obsługa spotkań, zebrań, narad organizowanych przez Wójta i sekretarza Gminy,
7/wystawianie i prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych pracowników Urzędu,
8/dbałość o aktualność i estetykę wywieszanych materiałów na tablicach ogłoszeń informacyjnych wewnątrz Urzędu,
9/prowadzenie grafiku korzystania z sali konferencyjnej,
10/prowadzenie sekretariatu Wójta w tym:
a/kalendarza spotkań i wyjazdów służbowych,
b/obsługa gości i interesantów,
c/dbanie o zakupy na potrzeby sekretariatu,
d/prowadzenie rejestru indywidualnych załatwień interesantów Wójta.
11/przygotowywanie okolicznościowej korespondencji z okazji świąt i uroczystości,
12/obsługa wizyt i delegacji krajowych i zagranicznych,
13/nadzór i organizacja Obsługi Biura Klienta.
2.Prowadzenie spraw w zakresie zaopatrzenia pracowników obsługi Urzędu w odzież ochronną.
3.Prowadzenie spraw w zakresie archiwum zakładowego:
1/przyjmowanie od pracowników w określonych terminach materiałów archiwalnych zgodnie z instrukcja kancelaryjną i archiwalna,
2/segregowanie, porządkowanie oraz utrzymywanie archiwum zgodnie z przepisami archiwalnymi,
3/wnioskowanie o dokonanie wybrakowania dokumentacji nie archiwalnej,
4/pełnienie nadzoru nad sporządzaniem dokumentacji archiwalnej i w razie potrzeby udzielanie pomocy przy sporządzaniu spisów zdawczo - odbiorczych.
5/udostępnianie akt do celów służbowych.
4.Prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia należących do kompetencji Gminy.
5.Realizacja programów zdrowotnych obejmujących dzieci i młodzież szkolną w szczególności w zakresie korekcji wad postawy, szczepień jak również programów zdrowotnych skierowanych do grup społecznych,
6.Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizacji programów zdrowotnych w gminie.
7.Prowadzenie rejestru instytucji kultury, jego aktualizacja i wydawanie wypisów na potrzeby instytucji uprawnionych.
8.Prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
- Zarządzanie systemami informatycznymi jednostki w celu sprawnego i efektywnego dostępu do zasobów
- Zarządzanie i administrowanie istniejącą siecią komputerową oraz urządzeniami sieciowymi
- Przeglądy i konserwacja sprzętu komputerowego
- Instalowanie systemów i programów komputerowych, wykonywanie przeglądów oprogramowania
- Wsparcie techniczne w rozwiązywaniu problemów z oprogramowaniem i sprzętem
- Wykonywanie kopii bezpieczeństwa baz danych
- Administrowanie stronąinternetową gminy Wisznice
- Prowadzenie spraw informatycznych w zakresie aktualizacji bieżącej spraw związanych z realizacją systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2009
- Wyszukiwanie i przedstawianie Wójtowi informacji o możliwoścach dofinansowania projektów i zadań realizowanych na terenie gminy.
- Pozyskanie źródeł finasowania zadań z funduszy Uni Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych oraz przygotowanie niezbędnej dokumentacji.
- Opracowanie wniosków aplikacyjnych o dofinasowanie gminnych projektów o charakterze nie inwestycyjnym (projekty miękkie).
- Nadzór nad opracowaniem wniosków o dofinasowanie inwestycji gminnych (projekty twarde).
- Przygotowanie wniosków o płatności dotacji w ramach realizowanych projektów dofinasowywanych ze żródeł zewnętrznych.
- Nawiązanie i utrzymanie kontaktów z gminami partnerskimi w kraju i zagranicą.
- Współpraca z młodzieżą , animowanie działań młodzieżowych.
- Doradctwo na rzecz organizacji poza rządowych oraz grup nieformalnych terenu gminy w zakresie pozyskiwania funduszy i przygotowania wniosków aplikacyjnych.