Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Wisznice

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Urząd Stanu Cywilnego
Adres komórki
ul. Rynek 35 21-580 Wisznice
Telefon
(83) 378 20 11
Fax
(83) 378 20 39

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych i spraw wojskowych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 107

Obowiązki:
  1. Prowadzenie spraw w zakresie wynikającym z przepisów o ewidencji ludności i dowodów osobistych:
    • wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość
    • prowadzenie ewidencji ludności
    • wydawanie decyzji administracyjnych w sparwie zameldowania lub wymeldowania
  2. Zakładanie i prowadzenie kart osobowych mieszkańców i ich aktualizacja oraz sprawy związane z systemem PESEL
  3. Wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania w wyborach prezydenckich, parlamentarnych i samorządowych oraz referendach
  4. Prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców
  5. Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
  6. Prowadzenie spraw z zakresu Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie rejestracji przedpoborowych
  7. Prowadzenie kancelarii tajnej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik referatu Urzędu Stanu Cywilnego
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 106

Obowiązki:
  1. Kierowanie pracą referatu i w tym zakresie:
    • planowanie i organizacja pracy referatu
    • dokonywanie propozycji podziału czynności między pracownikami
    • nadzór nad terminowym i prawidłowym załatwianiem spraw objętych zakresem kierowanej komórki
    • opracowywanie planów rzeczowo - finansowych dotyczących realizacji zadań referatu stanowiący materiał cząstkowy do opracowania budżetu Gminy
    • przygotowywanie projektów aktów prawnych Rady Gminy, organu wykonawczego Gminy i Wójta oraz innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady, jej komisji stałych i doraźnych zgodnie z zakresem posiadanych kompetencji
    • przygotowywanie sprawozdań, analiz, ocen i bieżących informacji o realizacji zadań wykonywanych przez kierowaną komórkę wmaganych przez przepisy prawa lub na polecenie Wójta Gminy
  2. Prowadzenie spraw wynikających z Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego oraz ustawy - Prawo o Aktach Stanu Cywilnego
  3. Prowadzenie spraw wynikających z Przepisów Kodeksu Postępowania Cywilnego i w tym zakresie między innymi:
    • przyjmowanie oświadczeń o ustanowieniu pełnomocników w sprawach o ustalenie ojcostwa i o roszczenia alimentacyjne
    • powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu
    • przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w przypadku niemożności doręczenia ich adresatowi
    • wywieszania w swoim lokalu ogłoszenia o ustanowieniu kuratora lub strony, której miejsce pobytu jest nieznane
    • składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych
  4. Wydawanie zezwoleń na zbiórki przeprowadzane na obszarze gminy lub jej części oraz na obszarze województwa lub jego części zgodnie z ustawą o zbiórkach publicznych
  5. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej
  6. Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o powszechnym obowiązku obrony

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Wej Jerzy
Data wytworzenia informacji:
2011-01-18
Osoba wprowadzająca informację:
Wej Jerzy
Dodano do BIP dnia:
2016-02-14