Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Wisznice

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Finansowy
Adres komórki
ul. Rynek 35 21-580 Wisznice
Telefon
(83) 378 15 63
(83) 378 21 02
Fax
(83) 378 20 39
Email


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. księgowości oświaty
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 206

Obowiązki:
  1. Prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczenia społecznego:
    • sporządzanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz wyrejestrowań z ubezpieczeń
    • sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniwych ZUS wraz z załacznikami
    • sporządzanie raportów miesięcznych dla osoby ubezpieczonej
    • sporządzanie dokumentacji na wypłatę zasiłków z ubezpieczenia społecznego
  2. Naliczanie i rozliczanie podatku dochodowego
  3. Sporządzanie list płaci prowadzeniekart wynagrodzeń Urzędu Gminy i jednostek oświatowych
  4. Sporządzanie sprawozdań statystycznych z zatrudnienia i wynagrodzeń Urzędu Gminy i jednostek oświatowych
  5. Sporządzanie przelewów
  6. Prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów placówek oświatowych oraz sprawozdawczośćw tym zakresie
  7. Rozliczanie wpłat z tytułu odpłatności za wyżywienie oraz sprawdzanie rachunkowe kwitariuszy na wpłaty do banku
  8. Prowadzenie ksiąg inwentarzowych i środków trwałych oraz środków trwałych w używaniu w zakresie jednostek oświatowych

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. księgowości budżetowej
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pokój 204

Obowiązki:

  

  • prowadzenie ewidencji księgowej,
  • dekretowanie dokumentów księgowych,
  • prowadzenie ewidencji i księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • prowadzenie ewidencji i księgowości Gminy jako organu,
  • prowadzenie ewidencji i księgowości Urzędu Gminy,
  • sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem rachunkowym, kwalifikowanie co do zgodności z wydatkami budżetowymi,
  • powadzenie ewidencji środków trwałych i naliczanie umorzeń środków trwałych
  • terminowe, rzetelne i zgodne z przepisami sporządzanie sprawozdań i bilansów Urzędu Gminy,
  • sporządzanie wydruków z księgowości zgodnie z zarządzeniem z wykazu ksiąg rachunkowych,
  • rozliczanie kosztów podróży służbowych krajowych i zagranicznych pracowników,
  • zapewnienie właściwej realizacji budżetu Gminy, w tym stała kontrola przestrzegania dyscypliny budżetowej oraz sygnalizowanie Wójtowi konieczności wprowadzania w budżecie Gminy,
  • sporządzanie sprawozdań z wykonania budżet oraz okresowych informacji o przebiegu wykonania budżetu,
  • zapewnienie właściwego obiegu dokumentów księgowych,
  • nadzorowanie właściwego wykorzystania i rozliczania dotacji udzielonych z budżetu państwa,
  • sporządzanie deklaracji zbiorczych podatku VAT i przekazywanie do Urzędu Skarbowego,
  • rozliczanie podatku VAT,
  • wykonywanie przelewów bankowych,
  • wykonywanie zadań zleconych przez Wójta Gminy i Skarbnika Gminy.

 


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. księgowości podatkowej
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 105

Obowiązki:
  1. Przestrzeganie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych, należyte przechowywanie i zabezpieczanie tych dokumentów, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdańfinansowych
  2. Prowadzenie rachunkowości w zakresie podatków i opłat lokalnych
  3. Czuwanie nad terminową realizacją należności z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz bezzwłoczne i terminowe wdrażanie środków egzekucji w stosunku do osób fizycznych i prawnych zalegających z płatnością zobowiązań podatkowych
  4. Ustalanie stawek wynagrodzenia prowizyjnego sołtysów za inkaso podatków i opłat lokalnych zgodnie z uchwałą Rady Gminy Wisznice oraz sporządzanie list płac z tego tytułu
  5. Przyjmowanie podań z zakresu umarzania zaległości podatkowych, odroczeń, rozkładania na raty oraz umarzania odsetek za zwłokę i przekazywanie Wójtowi Gminy celem rozpatrzenia a następnie sporządzenia decyzji i dostarczenie jej wnioskodawcy zgodnie z terminem zgodnym z KPA
  6. Wydawanie zaświadczeń o zaleganiu lub niezaleganiu w płatności podatków i opłat lokalnych
  7. Wydawanie pokwitowań na pobór gotówki z tytułu podatków i opłat lokalnych
  8. Dokonywanie w ustalonych terminach uzgodnień w zakresie przypisów i odpisów z Inspektorem ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz Inspektorem ds. księgowości budżetowej
  9. Dokonywanie uzgodnień wpłat ze Skarbnikiem Gminy lub Inspektorem ds.księgowości budżetowej
  10. Opracowywanie i dostarczanie Skarbnikowi Gminy danych i informacji z zakresu swojego działania

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. księgowości oświaty
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 206

Obowiązki:
  1. Prowadzenie księgowości jednostek oświatowych tj. Gimnazjum, szkół podstawowych i stołówki szkolnej
  2. Księgowanie dochodów własnych i wydatków gromadzonych na rachunku dochodów własnych - żywienie w stołówce szkolnej
  3. Księgowanie zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
  4. Sprawdzanie rachunków pod względem formalno - rachunkowym i dekretowanie
  5. Sprzwdzanie list płac pod względem formalno rachunkowym i dekretowanie
  6. Sporządzanie sprawozdań z wydatków i dochodów oraz sprawozdań statystycznych
  7. Prowadzenie kart wydatków, kart analitycznych oraz dzienników
  8. Rozliczanie inwentaryzacji w zakresie jednostek oświatowych
  9. Prowadzenie środków trwałych i naliczanie umorzeń środków trwałych
  10. Pomoc w sporządzaniu planów finansowych dyrektorom szkół oraz sprawdzanie tych planów pod względem ich zasadności
  11. Przygotowywanie informacji i projektów uchwał w zakresie zajmowanego stanowiska pracy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 105

Obowiązki:
  1. Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych
  2. Obsługa interesantów w sprawach dotyczących wymiaru podatków oraz wydawanie zaświadczeń i obsługa odwołań
  3. Prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów oraz ich miesięczne uzgadnianie
  4. Bieżące dokonywanie zmian w ewidencji prowadzonej w formie elektronicznej na podstawie zawiadomień o zmianach otrzymanych z wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości
  5. Wydawanie decyzji zmieniających wymiar podatku czyli decyzji o odpowiedzialności podatkowej osób trzecich
  6. Ustalanie podatników, na których przepisy prawa podatkowego nakładają obowiązek złożenia wykazu nieruchomości
  7. Przyjmowanie i obsługa podań w zakresie ulg z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych i żołnierskich oraz wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, wydawanie decyzji oraz obsługa odwołań w tych spawach
  8. Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie wydawania postanowień dotyczących umorzenia, rozłożenia na raty podatków i opłat oraz odsetek za zwłokę przez podatników w Urzędzie Skarbowym, a stanowiącym dochód gminy
  9. Rozliczanie zaległości w podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości od osób fizycznych
  10. Prowadzenie całości spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 105

Obowiązki:
  1. Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych
  2. Obsługa interesantów w sprawach dotyczących wymiaru podatków oraz wydawanie zaświadczeń i obsługa odwołań
  3. Prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów oraz ich miesięczne uzgadnianie
  4. Bieżące dokonywanie zmian w ewidencji prowadzonej w formie elektronicznej na podstawie zawiadomień o zmianach otrzymanych z wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości
  5. Wydawanie decyzji zmieniających wymiar podatku czyli decyzji o odpowiedzialności podatkowej osób trzecich
  6. Ustalanie podatników, na których przepisy prawa podatkowego nakładają obowiązek złożenia wykazu nieruchomości
  7. Przyjmowanie i obsługa podań w zakresie ulg z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych i żołnierskich oraz wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, wydawanie decyzji oraz obsługa odwołań w tych spawach
  8. Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie wydawania postanowień dotyczących umorzenia, rozłożenia na raty podatków i opłat oraz odsetek za zwłokę przez podatników w Urzędzie Skarbowym, a stanowiącym dochód gminy
  9. Przygotowywanie projektu planu dochodu z podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych
  10. Rozliczanie zaległości w podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości od osób prawnych
  11. Prowadzenie całości spraw dotyczących podatków od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych - deklaracje, decyzje, upomnienia, tytuły i ewidencja

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 105

Obowiązki:
  1. Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych
  2. Obsługa interesantów w sprawach dotyczących wymiaru podatków oraz wydawanie zaświadczeń i obsługa odwołań
  3. Prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów oraz ich miesięczne uzgadnianie
  4. Bieżące dokonywanie zmian w ewidencji prowadzonej w formie elektronicznej na podstawie zawiadomień o zmianach otrzymanych z wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości
  5. Wydawanie decyzji zmieniających wymiar podatku czyli decyzji o odpowiedzialności podatkowej osób trzecich
  6. Ustalanie podatników, na których przepisy prawa podatkowego nakładają obowiązek złożenia wykazu nieruchomości
  7. Przyjmowanie i obsługa podań w zakresie ulg z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych i żołnierskich oraz wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, wydawanie decyzji oraz obsługa odwołań w tych spawach
  8. Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie wydawania postanowień dotyczących umorzenia, rozłożenia na raty podatków i opłat oraz odsetek za zwłokę przez podatników w Urzędzie Skarbowym, a stanowiącym dochód gminy
  9. Przygotowywanie projektu planu dochodu z podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych
  10. Rozliczanie zaległości w podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości od osób prawnych
  11. Prowadzenie całości spraw dotyczących podatków od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych - deklaracje, decyzje, upomnienia, tytuły i ewidencja

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Wej Jerzy
Data wytworzenia informacji:
2011-01-18
Osoba wprowadzająca informację:
Wej Jerzy
Dodano do BIP dnia:
2016-02-14