Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Referat Finansowy
Adres komórki
ul. Rynek 35 21-580 Wisznice
Telefon
(83) 378 15 63
(83) 378 21 02
(83) 378 21 02
Fax
(83) 378 20 39
Email
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. księgowości oświaty
Godziny przyjęć i nr pokoju:
Pokój 206
Obowiązki:
- Prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczenia społecznego:
- sporządzanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz wyrejestrowań z ubezpieczeń
- sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniwych ZUS wraz z załacznikami
- sporządzanie raportów miesięcznych dla osoby ubezpieczonej
- sporządzanie dokumentacji na wypłatę zasiłków z ubezpieczenia społecznego
- Naliczanie i rozliczanie podatku dochodowego
- Sporządzanie list płaci prowadzeniekart wynagrodzeń Urzędu Gminy i jednostek oświatowych
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych z zatrudnienia i wynagrodzeń Urzędu Gminy i jednostek oświatowych
- Sporządzanie przelewów
- Prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów placówek oświatowych oraz sprawozdawczośćw tym zakresie
- Rozliczanie wpłat z tytułu odpłatności za wyżywienie oraz sprawdzanie rachunkowe kwitariuszy na wpłaty do banku
- Prowadzenie ksiąg inwentarzowych i środków trwałych oraz środków trwałych w używaniu w zakresie jednostek oświatowych
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. księgowości budżetowej
Godziny przyjęć i nr pokoju:
pokój 204
Obowiązki:
- prowadzenie ewidencji księgowej,
- dekretowanie dokumentów księgowych,
- prowadzenie ewidencji i księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie ewidencji i księgowości Gminy jako organu,
- prowadzenie ewidencji i księgowości Urzędu Gminy,
- sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem rachunkowym, kwalifikowanie co do zgodności z wydatkami budżetowymi,
- powadzenie ewidencji środków trwałych i naliczanie umorzeń środków trwałych
- terminowe, rzetelne i zgodne z przepisami sporządzanie sprawozdań i bilansów Urzędu Gminy,
- sporządzanie wydruków z księgowości zgodnie z zarządzeniem z wykazu ksiąg rachunkowych,
- rozliczanie kosztów podróży służbowych krajowych i zagranicznych pracowników,
- zapewnienie właściwej realizacji budżetu Gminy, w tym stała kontrola przestrzegania dyscypliny budżetowej oraz sygnalizowanie Wójtowi konieczności wprowadzania w budżecie Gminy,
- sporządzanie sprawozdań z wykonania budżet oraz okresowych informacji o przebiegu wykonania budżetu,
- zapewnienie właściwego obiegu dokumentów księgowych,
- nadzorowanie właściwego wykorzystania i rozliczania dotacji udzielonych z budżetu państwa,
- sporządzanie deklaracji zbiorczych podatku VAT i przekazywanie do Urzędu Skarbowego,
- rozliczanie podatku VAT,
- wykonywanie przelewów bankowych,
- wykonywanie zadań zleconych przez Wójta Gminy i Skarbnika Gminy.
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. księgowości podatkowej
Godziny przyjęć i nr pokoju:
Pokój 105
Obowiązki:
- Przestrzeganie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych, należyte przechowywanie i zabezpieczanie tych dokumentów, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdańfinansowych
- Prowadzenie rachunkowości w zakresie podatków i opłat lokalnych
- Czuwanie nad terminową realizacją należności z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz bezzwłoczne i terminowe wdrażanie środków egzekucji w stosunku do osób fizycznych i prawnych zalegających z płatnością zobowiązań podatkowych
- Ustalanie stawek wynagrodzenia prowizyjnego sołtysów za inkaso podatków i opłat lokalnych zgodnie z uchwałą Rady Gminy Wisznice oraz sporządzanie list płac z tego tytułu
- Przyjmowanie podań z zakresu umarzania zaległości podatkowych, odroczeń, rozkładania na raty oraz umarzania odsetek za zwłokę i przekazywanie Wójtowi Gminy celem rozpatrzenia a następnie sporządzenia decyzji i dostarczenie jej wnioskodawcy zgodnie z terminem zgodnym z KPA
- Wydawanie zaświadczeń o zaleganiu lub niezaleganiu w płatności podatków i opłat lokalnych
- Wydawanie pokwitowań na pobór gotówki z tytułu podatków i opłat lokalnych
- Dokonywanie w ustalonych terminach uzgodnień w zakresie przypisów i odpisów z Inspektorem ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz Inspektorem ds. księgowości budżetowej
- Dokonywanie uzgodnień wpłat ze Skarbnikiem Gminy lub Inspektorem ds.księgowości budżetowej
- Opracowywanie i dostarczanie Skarbnikowi Gminy danych i informacji z zakresu swojego działania
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. księgowości oświaty
Godziny przyjęć i nr pokoju:
Pokój 206
Obowiązki:
- Prowadzenie księgowości jednostek oświatowych tj. Gimnazjum, szkół podstawowych i stołówki szkolnej
- Księgowanie dochodów własnych i wydatków gromadzonych na rachunku dochodów własnych - żywienie w stołówce szkolnej
- Księgowanie zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
- Sprawdzanie rachunków pod względem formalno - rachunkowym i dekretowanie
- Sprzwdzanie list płac pod względem formalno rachunkowym i dekretowanie
- Sporządzanie sprawozdań z wydatków i dochodów oraz sprawozdań statystycznych
- Prowadzenie kart wydatków, kart analitycznych oraz dzienników
- Rozliczanie inwentaryzacji w zakresie jednostek oświatowych
- Prowadzenie środków trwałych i naliczanie umorzeń środków trwałych
- Pomoc w sporządzaniu planów finansowych dyrektorom szkół oraz sprawdzanie tych planów pod względem ich zasadności
- Przygotowywanie informacji i projektów uchwał w zakresie zajmowanego stanowiska pracy
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:
Pokój 105
Obowiązki:
- Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych
- Obsługa interesantów w sprawach dotyczących wymiaru podatków oraz wydawanie zaświadczeń i obsługa odwołań
- Prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów oraz ich miesięczne uzgadnianie
- Bieżące dokonywanie zmian w ewidencji prowadzonej w formie elektronicznej na podstawie zawiadomień o zmianach otrzymanych z wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości
- Wydawanie decyzji zmieniających wymiar podatku czyli decyzji o odpowiedzialności podatkowej osób trzecich
- Ustalanie podatników, na których przepisy prawa podatkowego nakładają obowiązek złożenia wykazu nieruchomości
- Przyjmowanie i obsługa podań w zakresie ulg z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych i żołnierskich oraz wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, wydawanie decyzji oraz obsługa odwołań w tych spawach
- Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie wydawania postanowień dotyczących umorzenia, rozłożenia na raty podatków i opłat oraz odsetek za zwłokę przez podatników w Urzędzie Skarbowym, a stanowiącym dochód gminy
- Rozliczanie zaległości w podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości od osób fizycznych
- Prowadzenie całości spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:
Pokój 105
Obowiązki:
- Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych
- Obsługa interesantów w sprawach dotyczących wymiaru podatków oraz wydawanie zaświadczeń i obsługa odwołań
- Prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów oraz ich miesięczne uzgadnianie
- Bieżące dokonywanie zmian w ewidencji prowadzonej w formie elektronicznej na podstawie zawiadomień o zmianach otrzymanych z wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości
- Wydawanie decyzji zmieniających wymiar podatku czyli decyzji o odpowiedzialności podatkowej osób trzecich
- Ustalanie podatników, na których przepisy prawa podatkowego nakładają obowiązek złożenia wykazu nieruchomości
- Przyjmowanie i obsługa podań w zakresie ulg z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych i żołnierskich oraz wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, wydawanie decyzji oraz obsługa odwołań w tych spawach
- Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie wydawania postanowień dotyczących umorzenia, rozłożenia na raty podatków i opłat oraz odsetek za zwłokę przez podatników w Urzędzie Skarbowym, a stanowiącym dochód gminy
- Przygotowywanie projektu planu dochodu z podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych
- Rozliczanie zaległości w podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości od osób prawnych
- Prowadzenie całości spraw dotyczących podatków od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych - deklaracje, decyzje, upomnienia, tytuły i ewidencja
(Pokaż pracowników archiwalnych)
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Wej Jerzy
Data wytworzenia informacji:
2011-01-18
Osoba wprowadzająca informację:
Wej Jerzy
Dodano do BIP dnia:
2016-02-14